fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

האם להתחתן? תשובת הרבי לבחור המתלבט

האם להתחתן? תשובת הרבי לבחור המתלבט


רועי כבר עבר מזמן את גיל שלושים. רוב חבריו כבר נשואים עם ילדים, מסודרים בחייהם, ורק הוא עדיין מתלבט…
הוא נפגש בחודשים האחרונים עם שירה, בחורה טובה מבית טוב. הוא – איש העולם הגדול, מצליחן, ראה הרבה בחייו, ואילו שירה בחורה פשוטה. אבל משהו "נצנץ" בתוכו, כבר מההתחלה הוא הרגיש איתה בבית. בחורה שיודעת להבין אותו באמת. אז למה הוא כל-כך מתלבט?!

החודשים נקפו ועברו, הקשר הלך והבשיל. כולם אמרו לרועי, "מה, אתה לא רואה את ההתאמה ביניכם? לך על זה!" אבל הוא, בדומה להרבה מחבריו, מתקשה להגיד את ה"כן".
"מה תקוע?" חשב לעצמו. "למה אני לא מסוגל להתקדם?"

הלך רועי לפסיכולוג א', ליועץ ב', לקואצ'ר ג'. כולם אומרים דברים נכונים, הרגיש רועי, אבל הוא חש שהם לא באמת מבינים אותו עד הסוף. והוא, רוצה לקבל בלב שלם את ההחלטה החשובה בחייו, מי תהיה בחירת ליבו.
אז נזכר רועי בימים נשכחים, כשהיה במזרח הרחוק שם טייל כמה חודשים. משהו בבתי חב"ד שפגש שם משך אותו. דמותו הקורנת של הרבי האמינה בו, כך הרגיש.

הוא התוודע לאפשרות לכתוב לרבי ולקבל את עצתו ב"אגרות הקודש". "על עצת הרבי תמיד אפשר לסמוך", אמר לעצמו.
רועי התכונן לכתיבה לרבי. הוא החליט בליבו שישים מבטחו בה' שיזמן לו את התשובה המתאימה עבורו, נטל ידיים, ונתן תרומה נאה לצדקה. לאחר מכן הוסיף ואמר את פרק התהילים של הרבי.
הוא כתב את שאלתו, האם נכון להינשא לשירה חברתו. בחיל ורעדה התכונן לקבלת תשובתו של הרבי באגרות הקודש.

טבעת נישואין

 

תשובת הרבי הופיעה באגרות קודש כרך כ"ב, אגרת ח'תצה:

"ובעמדנו ביום סגולה עליו נאמר, "לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב" – יהי רצון שסוף סוף יקוים יעוד זה בפועל, בנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים כו' ביום חתונתו… וביום שמחת ליבו. בכבוד ובברכה להצלחה."

 

 

רועי לא ידע את נפשו מרוב שמחה. הוא קרא שוב ושוב את דבריו של הרבי באגרת הקודש ובאחת הותרו ספקותיו. לא עברו כמה ימים והוא הציע נישואין לשירה חברתו.

ברוך השם, היום הם נשואים עם ילדים בבריאות ובשמחה.

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.