fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

שלום בית – בעלי הוא הזיווג האמיתי שלי?

שלום בית – בעלי הוא הזיווג האמיתי שלי?

השבוע פנתה ל"מרכז אגרות קודש" סופי מתל אביב. סופי עמדה על סף ייאוש. במשך חודשים ארוכים היא לא ידעה לאן לפנות. מצב שלום הבית בין בעלה לבינה אינו טוב בלשון המעטה, בביתם המתחים והצעקות הם אורחים של קבע. בעלה היה על סף עזיבת הבית. היא לא ידעה את נפשה, ניסתה בכל כוחה לשמר את הנישואין שלא יעלו חלילה על שרטון באופן סופי.

ובכל זאת, הקשיים מרובים, כמעט גדולים מנשוא… "מה לעשות? האם לוותר?" חשבה לעצמה. "פשוט, אפתח פרק ב' בחיי, ואשים את הסיפור הנוכחי מאחוריי. ומצד שני, אולי בעלי הוא-הוא הזיווג האמיתי שלי? אולי במקום לעזוב לפרק ב' לא ידוע, צריך לעשות מאמץ עילאי לשפר את המצב הקיים עם בעלי? מי יוכל לענות לי על שאלה כזו?".

שלום בית

סופי פנתה אנה ואנה. כשנוכחה באפשרות לקבל את ברכה ועצה באמצעות ספרי אגרות הקודש, החליטה לפנות ולקבל את תשובת הרבי. ובנוסף, פנתה לרבי בשאלה נוספת בתחום שמעיק על בעלה ועליה מאד – הקשיים הגדולים שהם חווים בתחום הפרנסה, "משהו חסום בתחום", כך אמרה בפנייתה למרכז אגרות קודש.

סופי קיבלה על עצמה סופי החלטות טובות בקיום המצוות ובמתן צדקה, וקיוותה כי כך הברכה תחול עליה בבואה לקבל את תשובת הרבי.

הרב ברוך הרצל בורוכוב ענה לפנייתה. לאחר כתיבת פדיון הנפש ולקראת הכנסת מכתבה לתוך ספרי אגרות הקודש, סופי היתה בחיל וברעדה של ממש כשהיא מצפה לתשובה הגורלית.

מתוך כרכי אגרות הקודש הכניס הרב בורוכוב את פנייתה לכרך ה' בעמוד ס"א. באגרת א'רעו הנמצאת בעמוד זה כותב הרבי:

"עד אחרי ביאת המשיח, אין אדם ללא חיסרון. במילא ודאי שכשם שלאחד יש חיסרון, כך גם לשני יש חיסרון, וכיון שלא רוצים לפתוח ולהדגיש את החיסרון האישי, כך לא צריך להדגיש ולהגדיל את חיסרון הזולת. כך זה צריך להיות אצל כל היהודים בכלל, ובפרט כשמדובר אודות בעלה ואבי ילדיה..

מוסיף הרבי באגרת ואומר: "לא באתי לומר לה מוסר, אלא כל אחד צריך מכם צריך להעלים עין מדברים מסוימים, ועדיף למצוא את הדרכים שיהיה אצלכם שלום בית. וכאשר שורר שלום בית, זהו הכלי בו השם יתברך יוצק ברכה והצלחה, עם פרנסה ונחת מהילדים".

סופי לא ידעה את נפשה. היא לא ציפתה לתשובה כה מדויקת, הקוראת את מחשבותיה ובוחנת כליות ולב. כשהיא מרוגשת עד דמעות הבטיחה לעצמה, שעם תפילה לבורא עולם והשתדלות איתנה ליצור שינוי אמיתי, יחזרו שלום אמיתי ופרנסה ברווח לשרור בביתם.

 

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.