fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

שמחה בימי בין המיצרים – פרשת דברים

שמחה בימי בין המיצרים – פרשת דברים

שלושת השבועות שבין י"ז בתמוז לתשעה באב נקראים "ימי בין המיצרים". ימים אלו הם ימי אבל על חורבן בית המקדש, בהם נמנעים מעריכת חתונות ודברים משמחים.

אולם השבתות בימי בין המיצרים הן ימי שמחה הם. אדרבה, כדי לבטא שהאבלות בתקופה זו אינה פוגמת בקדושת השבתות, צריכות השבתות להיות שמחות יותר מיתר שבתות השנה. בשנים שתשעה באב חל בשבת, אין לנהוג בו מנהגי אבלות אלא להוסיף במאכלי השבת המענגים גוף ונפש.

השמחה בשבתות אלו מבטאת את תוכנם הפנימי של ימי בין המיצרים. אם הגאולה שתבוא לאחר הגלות היתה מחזירה אותנו למצב ששרר לפניה, היה נמצא שלא היתה בגלות כל תועלת. אך בדומה ליציאת מצרים שהפכה משעבוד קשה למעמד מרומם ונשגב בו קיבלנו את התורה למרגלות הר סיני, כך גם הגלות הנוכחית תביא אותנו בעזרת השם למצב נעלה יותר מהמצב שלפניה.

כך גם בהקשר לחיינו הפרטיים: לעתים אנו נמצאים ב'גולה' – חווים גלות פרטית, ריחוק משמחה ומאושר בו היינו רוצים. אולם אם נכניס למילה 'גולה' את האות א' המרמזת על אלופו של עולם – הקב"ה, דהיינו שנתעקש להכיר בכך שכל הבא לנו הוא מידו הפתוחה והרחבה של הקב"ה, ושטבע הטוב להיטיב, אז תהפוך המילה 'גולה' למילה 'גאולה', ונחווה גאולה פרטית מכל העניינים המבלבלים אותנו.

נשמח ברצון לעזור לכל המעוניינים לכתוב לרבי ולמלא את עצותיו כיצד עליו לצאת מגולה לגאולה. לנוחיותכם באתר טופס למילוי פרטים, ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.

 

(מעובד מתוך ליקוטי שיחות, כרך ב')

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.