fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

סופרמרקט לנזקקים שהוקם בגלל אגרות קודש

סופרמרקט לנזקקים שהוקם בגלל אגרות קודש

סופרמרקט לנזקקיםבאזור התעשייה של כפר סבא הוקם בימים האחרונים סופרמרקט "אור מצווה" – הראשון מסוגו בישראל המיועד אך רק למשפחות נזקקות.

האיש מאחורי היוזמה הוא רפאל ברבי, עולה חדש מצרפת, איש עסקים וחסיד חב"ד שהחליט לעשות מעשה לא שגרתי שאין שום רווח בצדו אלא רק מצוות וחסדים. הידיעה על המרכול חדש פורסמה לראשונה בפורטל "שרון פוסט".

רפאל ברבי החליט לסייע למשפחות במצוקה על ידי כך שיציע להם את המחירים הכי נמוכים שיש בחנות חדשה בכפר סבא. מטרנה וקופסאות שימורים בחמישה שקלים, ג'ינסים ונעליים בעשרה שקלים. הלקוחות מגיעים באמצעות אישור מרשויות הרווחה.

"אני רואה בזה שליחות של הרבי (מלובביץ') לסייע למשפחות נזקקות ולסייע להם לחיות בכבוד ולא בעוני מחפיר. המון חברות ואנשי עסקים תורמים ועוזרים לי כדי לתת מענה לכל המשפחות ולהרחיב אותו לעוד מקומות ברחבי הארץ", ציין ברבי.

ברבי, 35, נשוי לעדנה ואב לשלושה ילדים התגורר עד לפני כמה חודשים בצרפת. גם שם הקים והפעיל מרכולי מזון שסייעו לאלפי יהודים במצוקה וגם לאזרחים צרפתיים שנקלעו למצוקה כלכלית.

"כשהייתי ילד אבא שלי שהיה חסיד חב"ד לקח אותי לפגישה עם הרבי מלובביץ'. יצאתי משם נפעם ומחוזק. לפני כמה שנים שוב טסתי לציון הקדוש של הרב ושאלתי מה אני יכול לעשות טוב לאנשים. הייתי איש עסקים. פתחתי את ספר 'איגרות הקודש' ושם מצאתי תשובה: לסייע לאנשים נזקקים", מסביר ברבי בהתרגשות, "הבנתי שזו השליחות שלי בעולם הזה והתחלתי להקים חנויות בפריז וברחבי צרפת שהעניקו חבילות מזון ליהודים שהיו שרויים במצוקה כלכלית וגם לגויים צרפתיים.

הרבה אנשים תרמו לנו, פירות, ירקות, פריטי מזון בסיסים, בגדים, נעליים. היה חשוב לי לשמח את אותם אנשים רעבים, לגרום להם לכמה רגעים של אושר, שיוכלו לחיות בכבוד. הרעיון שלי תפס תאוצה והקמנו עוד מרכזים כאלה לחלוקת אוכל. הכול בחינם".

לפני כחמש שנים נדבק ברבי בווירוס קשה מאוד והרופאים נלחמו על חייו. "באותם רגעים לא חשבתי עסקים ועל כסף אלא רק להבריא. עשיתי נדר שאם אצא מזה בשלום אני עולה לישראל לעשות מצוות. לשמחתי קיבלתי את החיים מחדש והחלטתי לממש את הנדר", שחזר ברבי, "יצאתי מחוזק מאוד מהמחלה הזו. עם עוצמות חזקות מאוד. קיבלתי אנרגיות חדשות. נולדתי מחדש".

לפני כמה חודשים השתקע ברבי עם משפחתו ברעננה. "רציתי להקים חנות מזון לנזקקים ברעננה אבל הבנתי שאין צורך בדבר כזה בעיר בגלל שמתגוררים בה אנשים עשירים ומבוססים. התחלתי לחפש מקורות אחרים עד שהגעתי לכפר סבא והבנתי שזה מקום שאני יכול לסייע למשפחות נזקקות", אומר ברבי.

ברבי שכר מבנה באזור התעשייה בעיר על פני שטח של כ-200 מטר ובסיוע של תורמים וחברות גדולות במשק החל להפעיל את המרכול שמיועד אך ורק לנזקקים. הביקוש, לדבריו, גדול מאוד.

איך מקבלים זכאות לקנייה בסופרמרקט לנזקקים?

"יש לי קשרים טובים עם רשויות הרווחה בכפר סבא, בחולון, נתניה ועוד ישובים אחרים. הם מפנים את הנזקקים עם טופס למרכול שלי ופה הם מקבלים מוצרים במחירים שהם כמעט בחינם. הם מקבלים הרגשה חמה של בית. המוצרים מסודרים בצורה אסתטית על המדפים כמו כל סופרמרקט רגיל. אין הבדל בינו לבין מרכולים אחר פרט למחירי הרצפה שאנחנו מוכרים את המוצרים שלנו".

המחירים בחנות זולים באופן יוצא דופן. גי'נס של חברה ידועה ב-10 שקל. נעליים עולים חמישה שקלים. "מטרנה" בחמישה שקלים. קופסאות שימורים בשלושה שקלים. מגוון פסטות במחיר של שקל אחד.

"מטרנה שעולה בין 50 ל-70 שקל אנחנו מוכרים בחמישה שקלים. על הבגדים למשל שקיבלנו מחברות גדולות יש עדיין תגי מחיר של 150 ו-200 שקל ואנחנו מוכרים בחמישה עד עשרה שקלים", מספר ברבי.

בקרוב תיפתח בסופר מחלקת פירות וירקות והמחירים יהיו חמישית ממחירי השוק. "אני מתכוון להקים עוד חנויות כאלה שיתנו מענה למשפחות במצוקה בעוד ישובים נוספים. אני רואה בזה שליחות חשובה מאוד. הקמנו עמותה כדי להרחיב את השירותים והסיוע שלנו לאותם נזקקים", מסכם ברבי את תכניותיו לעתיד.

הכתבה פורסמה באתר מאקו

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.