fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

מה כואב לך?

בספרי "אגרות הקודש" ניתן למצוא הרבה עצות לחיים. הפעם אספנו מספר עצות שהרבי כתב לאנשים פרטיים בקשר לבעיות בריאות:

כאבי שיניים

בטח זהיר בקידוש לבנה – סגולה לשיניים.." [1]

(אגרת ג'תקל"ט כרך י"א עמוד ק"נ )

 

כאבי ראש – מיגרנה

כדאי היה שתשיג איזה מזוזה קטנה שבדקו אותה וכשרה היא ותכרוך אותה לבד על גבי לבד איזה פעמים ותשא את המזוזה עמה (מובן בעת שמותר לשאת, מה שאין כן בשבת ברשות הרבים) שבודאי ישפיע זה לטובה על בריאותה, ויצליחה השם יתברך שביחד עם בעלה יבשרו טוב תמיד כל הימים

(אגרת ג'רא כרך י' עמוד רל"ט)

 

מיחוש בלב

במה שכותב שלפעמים מפחד הוא וגם נדמה לו שיש לו מיחוש הלב. ולדעתי שני הענינים הם ענינים של דמיון, ובמילא עליו לבדוק התפילין שלו, המזוזות בדירתו או בחדרו על כל פנים, וכן לבדוק בכל יום את הטלית קטן, וחזק יהיה בביטחונו בהשם יתברך, המשגיח על כל אחד ואחד בהשגחה פרטית שהוא ניצב עליו וכו' ומה טוב שילמוד בעל פה מהתחלת פרק מ"א בתניא קדישא על כל פנים עד התיבות לפני המלך – נ"ו ע"ב -.

בודאי שומר שלשת השיעורים השוים לכל נפש מתקנת כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע בחומש תהלים ותניא הידועים, ונוטל חלק בפעולות צעירי אגודת חב"ד ובהתועדות חסידיות, אשר כל זה מבטל העלמות שישנם במציאות וענינים כהנ"ל שאינם במציאות.

בברכה לבשורות טובות בכל הנ"ל.

(אגרת ג'רמ"ח כרך י' עמוד רפ"ט-ר"צ)

[1] בספר "טעמי המנהגים" נאמר: סגולה לכאב השיניים מהרב הצדיק מרוזין זצוק"ל לומר בשעת קידוש הלבנה אחרי אומרו "כך לא יוכלו כל אויבי לנגוע בי לרעה" שלוש פעמים, יאמר בכל פעם "ולא יהיה לי כאב שיניים".

 

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.