fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

כשאתה נותן אתה בעצם מקבל

הרב דוד וויטמאן, שליח הרבי בסאו פאולו שבברזיל, מספר:

"באחת מנסיעותיי לרבי הגעתי יחד עם אורח נוסף. אותו יהודי כתב לרבי מכתב ובו בקשת ברכה, וצירף למכתב המחאה כספית כתרומה.

כעבור שבועות אחדים מתקשר אלי אותו יהודי ושואל: "עדיין לא הפקידו את ההמחאה שלי בבנק. האם בחב"ד לא נוהגים לפדות המחאות?" התקשרתי למזכירות הרבי כדי לבדוק את הסיבה לעיכוב. המזכיר אמר שהמעטפה עם ההמחאה הכספית נמסרה לרבי, ומאז היא מונחת על שולחנו. ההמחאה תופקד לבנק רק כאשר הרבי ימסור אותה למזכירות.

בינתיים חלפו עוד כמה חודשים, ורק בערב יום כיפור, לאחר שנה ועשרים יום, נפדתה ההמחאה (הדבר היה לפלא גדול, שכן המחאה בנקאית תקפה בדרך כלל לשישה חודשים).

בהזדמנות הבאה שנסעתי לרבי, שלח אותו יהודי מכתב נוסף בבקשה לברכה וגם הפעם צירף המחאה, תוך כדי שהוא חושב לעצמו, "מעניין מתי המחאה זו תיפדה…". אך הפעם חלפו רק שעתיים מאז שהמכתב נכנס לרבי, ובשעה שתיים בצהרים יצא מענה ברכה מהרבי בצירוף ההמחאה לפדיון מיידי.

למחרת בבוקר התקשר אלי אותו יהודי, וסיפר שאביו המתגורר בבלגיה חצה אתמול את הכביש, והתנגשה בו מכונית במהירות עצומה. הוא עף למרחק עשרה מטרים, ולמרבה הפלא הוא ניצל וקיבל מכות יבשות בלבד.

התעניינתי לדעת מתי בדיוק התאונה קרתה. הסתבר שהדבר קרה בשעה שמונה בערב שעון בלגיה, שתיים בצהרים שעון ניו יורק, בדיוק באותה שעה בה מסר הרבי את ההמחאה השנייה להפקדה.

או-אז הבנו שהרבי מעביר את כספי הצדקה בדיוק בזמן בו הוא רואה שאנו זקוקים לישועה. לכן גם את ההמחאה הראשונה העביר הרבי בערב יום כיפור, מועד בו כולנו זקוקים לישועות.

הרבי הראה לנו במעשה זה, שיותר משאנחנו נותנים צדקה, הצדקה נותנת לנו. נתינת הצדקה היא העברת הפיקדון שהקב"ה נתן בידינו לידי הזקוקים לכך, ועליה הקב"ה משלם במיידי," סיכם הרב וויטמאן.

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.