fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

כל רפואה היא מלמעלה

גב' ורד פרץ מספרת שלפני מספר שנים, החלה בחורה צעירה קרובת משפחתה, להתלונן על חולשה כללית, עייפות ולחץ דם גבוה, כאילו משהו גורם לגוף לעבוד 'שעות נוספות'. כיוון שהתופעות נמשכו זמן רב, פנתה למרפאה המקומית וביקשה אבחון. במרפאה קיבל אותה אחד הרופאים, ולאחר מבט בוחן בפניה אמר מיד: "להערכתי יש לך בעיה עם בלוטת התריס (בלוטה הורמונאלית הנמצאת בצוואר)". היא נשלחה לבצע בדיקות בבית הרפואה הדסה עין כרם בירושלים. פרופסור גרוס מהמחלקה האנדוקרינולוגית, הורה לבצע בדיקות מסוימות, ותוצאות הבדיקה אכן אישרו שקיימת בעיה של פעילות יתר בבלוטת התריס, וכל התופעות הבריאותיות הינן רק תוצאה מכך. לצורך טיפול בבעיה הורה הפרופסור על מתן תרופות מסוימות להחלשת פעילות הבלוטה.

רפואה
הימים חלפו, ולא חל כל שינוי לטובה, אדרבא, חלה החמרה. המצב נמשך כך כשלוש שנים והגיע למצב שכבר לא הייתה אפשרות לתת לה תרופות. כשראיתי את סבלה הרב, כתבתי באמצעות "אגרות קודש" והתשובות היו אכן מעודדות. בשלב זה הוחלט על ידי צוות הרופאים להתחיל בטיפול באמצעות יוד רדיואקטיבי, המשתק בעצם את פעילות הבלוטה. לשם כך היה עליה לעבור סדרת בדיקות כדי לדעת איזו רמה של יוד לתת לה ולקבוע תאריך לטיפול עצמו.
קרובת משפחתי ביצעה את כל הבדיקות הנדרשות, וביום חמישי, ד' באלול, נקבע לה תור כדי לבצע את הטיפול הקריטי. לפני שיצאתי איתה לבית הרפואה, כתבתי בקשת ברכה לרבי באמצעות "אגרות קודש" והתשובה התקבלה בכרך י' בעמוד שט"ו ושם נאמר בין השאר:
"..נמסר לי על דבר מצב בריאותו בבקשת ברכה. ובהיותי על הציון הק'… ופועל להמתיק הצער, להפוך מצרה לצהר ומנגע רחמנא ליצלן לענג, ולכן שמחתי להוודע אחרי כן .. אשר הוטב מצב בריאותן".
ויהי רצון אשר בלשון הפרשה שקראו בשבת העבר, יעלה ארוכה, וכמבואר בזה הראשי תיבות כי אני ה' רופאך: ארי"ך כי כל אסוותא מלעילא (=כל רפואה היא מלמעלה) .. בברכה לבשורות טובות בכל הנ"ל".
בעקבות התשובה, הייתה לי הרגשה טובה. כשהגענו למרפאה, היה מונח לפני הפרופסור קובץ תוצאות הבדיקות. הוא עיין וחזר ועיין במסמכים בעוד הוא מהנהן בראשו, ואז פנה אלינו ואמר: "זה מקרה נדיר, אך הבלוטה החלה לתפקד באופן נורמלי. הבדיקות כולן מאשרות את זה. את יכולה ללכת הביתה. את בריאה לחלוטין".
חזרנו הביתה מאושרות, ומיד דיווחתי על כך לרבי. המכתב הונח בכרך ז' עמוד שי"ד, ובסיום המכתב היה כתוב :"בברכה לבריאות הנכונה לו ולכל בני ביתו שי'".

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.