fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

ילדים ובית במתנה

דויד וציפורה יצאו ממשרדו של הרופא כשהם מוחים את דמעותיהם. הרופא הודיע להם חד-משמעית כי לדעתו לא ייוולדו להם ילדים. השניים, בני משפחות מהגרים מרוסיה, הכירו בבלגיה ושם נישאו. הם היו רחוקים משמירת מצוות. בתקופה מסוימת הכירו את בת-שבע זילברשטיין, חסידת חב"ד, ודרכה התקרבו מעט לחיי תורה ומצוות.

בני הזוג שיתפו את בת-שבע בתחושת הייאוש הקשה שלהם. בת-שבע ניחמה אותם וניסתה לדבר על לבם כי יתחילו לשמור על דיני טהרת-המשפחה. "זה יפתח לכם צינורות ברכה שמימיים". השניים נרתעו מעט, אך בסופו של דבר הסכימו לנסות בשביל התקווה לזכות לילד.

זמן קצר לאחר החלטתם – הנס התחולל. ציפורה בישרה בהתרגשות לדויד כי הם בדרך לחבוק ילד… הנס גרם להם להתעניין יותר במצוות נוספות, והשניים החליטו לעלות לארץ. במגדל-העמק, שם התיישבו, נולד בנם בכורם.

חודשים אחדים חלפו וציפורה השתוקקה לילד נוסף. השניים ידעו היטב כי לא הגיוני לצפות לנס פעמיים, אולם בכל זאת התפללו וביקשו לזכות בילד נוסף. יום אחד סיפר דויד לציפורה כי שמע על האפשרות לכתוב לרבי מחב"ד באמצעות "אגרות קודש". ציפורה התרגשה וביקשה ממנו למצוא ספר כזה ולהכניס לתוכו את בקשתם. עוד באותו יום ניסח דויד מכתב. בלב הומה כתב לרבי כי קשה להם להשלים עם האפשרות שלא יהיו להם עוד ילדים וביקש על העניין ברכה על-טבעית. בבית-כנסת חב"ד המקומי מצא כרכים של "אגרות קודש" והניח את מכתבו בין דפיו של אחד מהם. בעמוד בו הניח המכתב, התייחס הרבי לחשיבות ההקפדה על צניעות וסיים בברכה.

ציפורה קיבלה על עצמה להקפיד יותר על כיסוי הראש, וקיוותה כי כך הברכה תמהר לחול עליהם. באחד הימים הוזמנה ציפורה לשיעור לנשים שהתקיים בבית פרטי. ציפורה החליטה ללכת. בסיום השיעור, כשהתפזרו המשתתפות לדרכן, נותרה ציפורה עם מארחת השיעור, גברת לוי ובין השתיים נוצר קשר לבבי. ציפורה סיפרה לגברת לוי על רצונה העז לזכות בילד נוסף.
גברת לוי הזדהתה עם בת-שיחתה, והציעה לה מחווה יוצאת מגדר הרגיל: "באמתחתי 24 דולרים שקיבלתי מהרבי. קחי לך אחד לברכה". ציפורה הביטה בה בעיניים נוצצות והודתה לה.

בתוך כמה שבועות קרה הנס וציפורה נפקדה בשנית. הפעם, כצפוי, הם רצו בת ואפילו שם ייעדו לה – רחל. בהזדמנות קרובה נסע דויד לקבר רחל, שם התפלל מקירות ליבו כי הלידה תעבור בשלום. הוא הבטיח כי אם תיוולד בת אכן יקראו לה רחל.

כשבועיים לפני תאריך הלידה המשוער חשה לפתע ציפורה שלא בטוב. דויד מיהר להגיע עמה לבית- הרפואה, ובמקביל ביקש מידיד להכניס לכרך "אגרות קודש" בקשת ברכה. כשהידיד התקשר לאחר מכן להקריא את תשובת הרבי שהופיעה במקום שמכתבו הוכנס, הוא גרם לדויד התרגשות רבה: התשובה הסתיימה במילים, "בשורות טובות לכל המשפחה וגם לרחל"… כעבור שבועיים זכו דויד וציפורה לחבוק את… רחל. תינוקת יפהפייה, בריאה ושלמה.

מוסיף דויד ומספר: "כשרחלי הייתה בת כמה חודשים, נקלענו לבעיה רצינית עם הדירה בה גרנו מאז עלינו ארצה. נאלצנו לעזוב אותה ולעבור לגור בדירת חדר קטנה, וזה היה סיוט של ממש. היו אלה ימי קיץ לוהטים, והצטופפנו ארבע נפשות בחדר מחניק. "כעולים חדשים, ניסיתי בדרכים שונות להשיג מחברת 'עמיגור' דירה טובה יותר, אולם כל ניסיונותיי כשלו בזה אחר זה. על סף ייאוש, כתבנו לרבי, ומהמענה שנפתח לנו ב"אגרות קודש" הבנתי כי עלינו לחכות עד חנוכה. כלומר, להמשיך להתגורר בתנאי זוועה כחצי שנה…

האמנתי כי ברכת הרבי תתקיים ככתבה, אך לשבת חצי שנה בחיבוק ידיים לא בא בחשבון מבחינתי. נועצת׳ ברב יוסף יצחק הלוי סגל, עמו אני מרבה להתייעץ, והוא הורה לי לעשות פעולה טבעית כלשהי, כדי שברכת הרבי תתממש דרכה. הוא המליץ כי אכתוב ל'עמיגור' ולמשרד השיכון ואתאר את המצב הנורא בו אנו נמצאים, ובעזרת השם, עודד אותי, ודאי תימצא לנו דירה מתאימה. עשיתי כעצתו, אך לפועל, ישועה גדולה לא צמחה לנו מכך. משרדי 'עמיגור' הסכימו לתת לנו דירת שני חדרים, אך סירבתי. התעקשתי על דירה גדולה יותר. בדיוק
באותו זמן, להפתעתנו העצומה, ציפורה הייתה כבר בדרך ללידה שלישית, והעובדה דחפה אותי להתעקש על דירה גדולה.

"הגיע כבר חודש כסלו. הלכתי שוב ל'עמיגור', ניסיתי ללחוץ, אך ההצעה הקודמת שלהם עמדה בעינה: דירה בת שני חדרים קטנים, בשטח כולל של 51 מ"ר. עזבתי את המקום מבלי לדעת מה לעשות. יומיים לפני חנוכה הגענו למסקנה, אני וציפורה, כי לפי תשובת הרבי אנחנו חייבים לקחת כעת כל דירה שיציעו לנו. חזרתי למשרדי 'עמיגור' – והפעם הופתעתי. אחת הפקידות החליטה להעניק לנו דירה בת ארבעה חדרים! היא נתנה לי כתובות של שתי דירות כאלה, כדי שאבחר איזו מהן עדיפה לנו"… בחנוכה, בדיוק כפי שכתב לנו הרבי, כבר גרנו בדירה החדשה.

(פורסם בעלון "כרם חב"ד")
ילדים ובית במתנה

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.