fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

הרבי ידע עוד לפני החולה

ההודעה על פיטוריו הקרובים נפלה על איתן אברהמי מרחובות כרעם ביום בהיר. לא קל למצוא עבודה קרוב לגיל שישים. ימים ספורים לפני ראש השנה פגש איתן את הרב בורכוב מ"מרכז אגרות קודש", שהציע לשאול בעצת הרבי באמצעות אגרות הקודש.

תשובת הרבי שנמצאה בכרך י"ח עמוד רכ"ח אגרת ו'תשלא, לא נגעה לכאורה כלל  למכתבו של איתן על מציאת מקום עבודה. וזה לשון האגרת:   "..בנוגע למצב בריאותו .. בעת רצון אזכירו על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר להמצטרך לו , ותקותי חזקה, אשר בעצמו יבשר טוב מהטבת מצב בריאותו, בטוב הנראה והנגלה דוקא, ומהטבה להוספה אשר מוסיף כבודו בהפצת היהדות ועינינה בכל מקום שידו מגעת בשמחה ובטוב לבב .. עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע, כדיוק הבעש"ט, שהצרה עצמה נהפכת לצוהר .. בברכה לבשו"ורות טובות בכל האמור מתוך בריאות הנכונה בקרוב."

 איתן לא הבין את פשר המכתב הזה: "אני ביקשתי ברכה לפרנסה ומקום עבודה, והרבי כותב על בריאות? למיטב ידיעתי, אני בריא ושלם!"

 אולם לא חלף זמן רב והתעלומה נפתרה. שבועיים בלבד חלפו עד שאיתן חש פתאום כאבי בטן עזים, הוא התפתל ללא הרף  והובהל בדחיפות למרכז הרפואי "קפלן" שברחובות. לאחר בדיקות מקיפות אובחן אצלו גידול ממאיר ומסוכן במעי הגס עם גרורות. בו ביום נקבע לו תור בהול לניתוח. כל בני משפחתו נכנסו למצב חירום, נשאו תפילות לבריאותו ולהצלחת הטיפול הרפואי. מהבחינה הרפואית המצב היה חמור. הרופאים לא היו בטוחים בהצלחת הניתוח, שהיה אמור להימשך זמן רב, כשמונה שעות ויותר, כמו כן הגרורות התפשטו במקומות רבים בגוף והניתוח עלול היה להחריף את המצב הקשה בלאו הכי. כשאיתן נתבקש לחתום על הסכמתו לניתוח, נזכר לפתע בתשובתו "המוזרה" של הרבי, שהבטיח לו רפואה שלמה ומהירה. הוא ביקש מאשתו לפנות לרב בורכוב ולהתייעץ עמו. הרב בורכוב הרגיע את האשה המודאגת באומרו שהרבי כבר צפה את המצב עוד בטרם נתגלתה המחלה והבטיח  לבעלה רפואה שלמה. יחד עם זאת, ביקש ממנה הרב בורוכוב לעשות "כלי לברכה" ולבדוק את המזוזות והתפילין, ולהתחזק  במצוות היהדות. המזוזות והתפילין אכן  נבדקו  ונמצאו כלא-מהודרות והוחלפו.

לאחר כשבועיים ימים, כאשר שב הרב בורכוב משהות אצל הרבי בניו יורק, פגש בבוקר את שכנו איתן מהלך ברחוב כהרגלו.

"מה שלומך?", שאלו בהיסוס מה.

"ניסים ונפלאות!" קרא איתן בהתרגשות, "הניתוח שאמור היה להימשך כשמונה שעות התקצר לשעתיים  והתברר שהמצב היה הרבה יותר טוב ממה שחששו הרופאים, והכל הסתדר על הצד הטוב ביותר.

כשהוא מתהלך בריא על רגליו, ציפה איתן למימוש ברכת הרבי גם בנוגע למקום עבודה. ואכן לאחר מספר ימים בהם שהה בביתו, קיבל לפתע הצעת עבודה במקצועו הקודם בתור קבלן בנין וכך התממשה ברכת הרבי במלואה .

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.