fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

הסולם של הרבי

זה היה ביום ראשון והיה לפני תור ארוך של אנשים שחיכו לראות את הרבי. בסוף מצאתי את עצמי עומד פנים אל פנים מול הרבי. בהתחלה כל מה שראיתי זה העיניים החודרות של הרבי וכל מה שתכננתי להגיד נמחק מזיכרוני. אחרי שניות התאוששתי ואמרתי לרבי: "יש לי בעיה.. התחלתי לשמור מצוות, אבל אני עומד להתחתן עם בחורה לא יהודיה.."

ציפיתי שהתגובה של הרבי תהיה כמו כל הרבנים שפגשתי לפני כן. הרבי בטח יכעס ויגיד לי שזה חטא נורא, והוא ידבר על העונש שמחכה לי בגיהינום.. אמנם פניו היו רציניות, אבל תגובתו היתה שונה לחלוטין מזו שציפיתי. אפילו הבחנתי בחיוך קל על שפתיו.

"אני מקנא בך", אמר לי הרבי.

בהתחלה לא קלטתי מה הרבי אמר. היהודי הצדיק, הרב הקדוש והגאון בתורה, המנהיג היהודי הידוע בעולם, מקנא בי?!

ואז הרבי המשיך:" בחיים יש הרבה 'סולמות'. לכל אחד ואחת יש את ה'סולם' שלהם, עליו הם צריכים לטפס. אני מעולם לא עמדתי מול האתגר שלך. אלוקים נתן לך הזדמנות, 'סולם' שראשו מגיע השמיימה. כשתעמוד בנסיון הזה הוא יגביה אותך לשיאים נפלאים".

אני לא זוכר מה קרה בהמשך. עברו כמה דקות, ומצאתי את עצמי יושב בבית הכנסת הסמוך, ובוכה כמו תינוק. מישהו ניגש אלי והציע לי כוס מים…

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.