fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

הדילמה: להציל את חייו של ראש הישיבה או את חייו של האדמו"ר

הסיפור הנהדר הזה פורסם באתר JDN, אנו מביאים אותו כלשונו :
אחד מחסידי ויז'ניץ מונסי, הציע לפרופסור סורקין, המנהל את מחלקת טיפול נמרץ בבית הרפואה מעייני הישועה, לטוס לארה"ב לטיפול רפואי באדמו"ר. הפרופסור המשתייך לחסידות חב"ד, שאל באגרות קודש ולאור התשובה שקיבל נשאר בארץ לטפל בראש הישיבה
אחד מחסידיו של כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ מונסי שליט"א, המאושפז בבית הרפואה במנהטן, פנה אל פרופסור אליהו סורקין, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית הרפואה מעייני הישועה בבני ברק, בהצעה לטוס לחו"ל על מנת לטפל באדמו"ר.בחסידות הסבירו כי ביקשו זאת, לא רק בגלל הידע הרפואי שלו והעובדה שהוא נחשב לאחד המומחים בתחומו, אלא גם בשל הלב החם שלו והעובדה שהוא ישקיע מעל ומעבר כאשר הוא מטפל בזקן האדמו"רים. פרופסור סורקין נענה להצעה, ועל פי המדווח, הוא כבר היה מוכן לצאת לטיסה.ברגע האחרון, עקב ההידרדרות במצבו הבריאותי של מרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן שליט"א, הוחלט להעביר אותו למחלקת טיפול נמרץ במעייני הישועה, המחלקה בראשה עומד פרופסור סורקין, שנקלע לדילמה: האם לטוס למנהטן לטפל בזקן האדמו"רים, או להשאר בארץ ולטפל בראש הישיבה.כפי שנוהגים חלק מחסידי חב"ד, החליט פרופסור סורקין לשאול באגרות קודש. הנה התשובה שקיבל, וגרמה לו להישאר בארץ:סורקין והתשובה המפתיעה

"אצל רבנים גדולים כמוהו, הגוף אין לו משמעות…"

אתמול, כאשר דיווח על מצבו הבריאותי של מרן הגראי"ל, אמר פרופסור סורקין: "אנחנו מתייחסים לרב שטיינמן כמו רבנים גדולים כמוהו. מאוד קשה להתייחס במובן של רפואה קונבנציונאלית, התגובות שלהם לטובה – הם בלי שום קשר לגיל שלהם. זה עולם אחר לחלוטין בעולם הרפואי. בעצם הגוף אין לו משמעות, הם שולטים על הגוף כאמצעי לא כתכלית בפני עצמו".

צפו בדיווח יוצא הדופן שלו במעייני הישועה לגבי מצבו של הרב שטיינמן:

 

חבד"ניק עד הסוף

יצוין כי באשפוז הקודם של מרן הגראי"ל במעייני הישועה, התפרסם הסיפור הבא: כדרכם של חסידי חב"ד, הציע פרופסור סורקין לאחד הרופאים הבכירים להניח תפילין. הלה הסכים, אך הציב תנאי לדבר: הוא מוכן להניח תפילין, בתנאי שיהיו אלו התפילין המהודרות האישיות, אותם מניח מרן ראש הישיבה שליט"א מידי יום. אותו רופא נמנה בין המטפלים במרן הגראי"ל, ולכן החליט כי הוא רוצה להניח דווקא את התפילין שלו.

לא יהודי כפרופסור סורקין ייכנע. ניגש מנהל המחלק אל מרן הגראי"ל שטיינמן וסיפר לו על השיחה שהייתה לו עם אותו רופא. כמובן, שהגראי"ל הסכים מיד להשאיל את התפילין שלו על מנת לזכות את אותו יהודי בהנחת תפילין. אותו רופא לא היה היחיד. מספר רופאים נוספים הגיעו והניחו את התפילין של ראש הישיבה, כאשר על פי גורם במרכז הרפואי מעייני הישועה, לחלק מהם היה זה הפעם הראשונה שהם הניחו תפילין במהלך חייהם.

בראיון לאתר החב"די "שטורעם", סיפק הפרופסור גירסה אחרת לסיפור. "מה שנכתב בכמה מקומות בתקשורת הוא לא מדוייק כל-כך. אכן היו הנחות תפילין, וכן, עם התפילין של הרב שטיינמן. "אך למעשה – הסיפור האמיתי הוא כך: בזמן שהרב היה מאושפז אצלנו ראיתי שישנם הרבה קרובים, עוזרים ובני משפחה שמסתובבים במקום.

"הצעתי להם באחד הימים, במקום לשבת חסרי מעש ולראות את קווי המוניטור עולים ויורדים – שיקחו זוג תפילין ויעשו 'מבצע תפילין' במוסד. הסברתי להם שיש כאן יהודים שהם 'קרקפתא' שלא הניחו תפילין מימיהם, או כאלו שמניחים לעיתים רחוקות. ואז הם אכן לקחו את התפילין של הרב ועשו בהן "מבצעים". בדיעבד, אני חושב שהרב ידע מכך אך ורק לאחר מעשה".

 

ראיון עם פרופסור סורקין אצל השדרן עמי מיימון :

 

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.