fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

אני מקנא בך!

הרבי עם דולר

מספר הרב שבתי סלבטיצקי, שליח הרבי בבלגיה:
פעם הגיע לבית חב"ד בחור כבן שלושים, מוכשר מאוד, הוא היה אחראי על המחשבים של השוק האירופי המשותף. הוא מאוד התעניין ביהדות והתחיל להניח תפילין, לשמור שבת וכשרות. יום אחד הוא סיפר לי במבט מושפל שהוא נוסע לאיטליה.

לא הבנתי למה הוא מוריד את העיניים כשהוא מספר לי את זה. לא הבנתי מה הבעיה. באחת ההזדמנויות הוא קרא לי הצידה וסיפר לי שפגש בחורה באיטליה לא יהודייה והם החליטו להתחתן. אמרו לו שינסה לגייר אותה, אבל הוא חושב שגיור זה דבר קדוש מידי בשביל לשחק איתו ולהשתמש בו לאינטרסים האישיים שלו רק בשביל להשתיק את המצפון שלו.

הצעתי לו לנסוע לרבי ולספר לו על החלטתו. באחד מימי ראשון עמדנו ביחד בתור לחלוקת דולרים. כשהגענו לרבי, הרבי לקח את השטר של הדולר הסתכל לו לתוך העיניים והניח את הדולר ביד של הבחור. בהתרגשות רבה ובקול חנוק אמר הבחור לרבי שיש לו בעיה, הוא הכיר בחורה לא יהודייה והם מעוניינים להתחתן.

הרבי הקשיב בפנים רציניות וחיוך האיר לפתע את פניו ואז אמר לבחור: "אני מקנא בך!"

הבחור היה בשוק וחשב לעצמו: אני כזה פושע ישראל והרבי הענק שבענקים מקנא בי?

הרבי המשיך והסביר לו: "אלוקים נותן לכל אחד ניסיונות. אלוקים העמיד אותך בניסיון הזה דווקא בגלל שהוא מאמין בך, כי הוא מאמין שאתה מסוגל לעמוד בו, יש לך סולם לטפס למעלה. לי לא היה את הניסיון הזה, לכן אני מקנא בך".

הבחור ירד לאולם למטה התיישב בצד ופרץ בבכי. הוא ישב ובכה כמו ילד. נתתי לו להיות קצת עם עצמו. אחר כך ניגשתי אליו. "זה נגמר", אמר לי.

הוא חזר לבלגיה ואפילו לא רצה לדבר איתה. הוא לא התקשר אליה, ורק כתב לה מכתב ובישר לה שהוא עוזב הכול ונוסע לארץ ישראל. היא הגיעה עד אלי וניסתה למצוא אותו, אבל הוא כבר טס לארץ ישראל, שם התחתן והקים משפחה יהודית כשרה.

מהסיפור הזה נוכל ללמוד כי הניסיונות והאתגרים הם סולמות. אין דרך אחרת לעלות ולטפס, גם אם נראה שהסולם ממש עקום חייבים לטפס עליו בשביל לעלות למעלה. לפני האור הגדול יש חושך גדול. לכל אחד יש את הסולם שלו. כל אחד והנקודה שדרכה הוא מתקשר עם הקדוש ברוך הוא.

אם הולכים בלי אתגרים, בלי קשיים, בלי ניסיונות, לא מתקדמים, דורכים במקום כל ניסיון כזה מראה לנו עד כמה הקדוש ברוך הוא מאמין בנו ובכוחות שלנו. כשהורים נותנים אמון בילד שלהם, הם מתרחקים ממנו ונותנים לו לעשות את הצעד הראשון שלו לבד. כשהקדוש ברוך הוא מעמיד אותנו מול קושי או ניסיון זו האהבה הכי גדולה.
(מתוך הספר "לחיים וברכה" / התוועדות עם הרב שבתי סלבטיצקי)

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.